Petiția ca formă de advocacy – Descarcă Ghidul practic de implicare în politicile publice din domeniul sănătății
“Am semnat petiția prin care cerem……. Alătură-te și tu semnatarilor!”
Este un mesaj pe care-l vezi din ce în ce mai des în mediul online. WhatsApp, Facebook sau chiar și fizic. Ne mobilizăm, iar atunci când vrem să ne facem vocea auzită, semnăm petiții.
Dar ce este o petiție?
Din Ghidul practic de implicare în politicile publice din domeniul sănătății conceput de Romanian Angel Appeal aflăm că petiția este o tactică de advocacy și are forma unui text pe care comunitatea îl poate semna și pe care îl trimitem către instituțiile publice identificate ca fiind relevante pentru cauza noastră.
Ghidul nostru poate fi accesat gratuit aici –> https://tinyurl.com/ghidadvocacy
Avantajul petiției este că este prevăzută de legislație și, teoretic, obligă autoritatea căreia i se adresează, să transmită un răspuns cu privire la solicitare.
Ca dezavantaj menționăm că oricând cineva poate contesta petiția pentru că „are prea puțini semnatari”.
Cum formulăm conținutul petiției?
În afara rigorilor legale ce trebuie incluse obligatoriu, mesajul petiției ar trebui să fie relativ scurt, formulat în termeni accesibili. Nu uităm niciodată că obiectivul nostru e ca oamenii să semneze.
Structura unei petiții
Descrierea sumară a problemei pe care dorim să o rezolvăm, soluția propusă, persoanele care o pot implementa.
Care a fost ultima petiție pe care ați semnat-o? Scrieți-ne în comentarii!
Proiectul este derulat de Fundația Romanian Angel Appeal în parteneriat cu Asociația pentru Sprijinirea Pacienților cu Tuberculoză Multidrog Rezistentă, cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021.